poniedziałek, 18 sierpnia 2014

Makaron z sosem szpinakowo - serowym

Mam dla was przepis, którym podbiłam serca mojego taty i młodszego brata.
Długo namawiałyśmy ich z mamą, by spróbowali szpinaku.
Tata miał uraz z przedszkola. Młody nie jadł, bo tata nie jadł.
Błędne koło.

Postanowiłam znaleźć przepis, w którym połącze ich ulubione składniki tak, by szpinak był niemal niewyczuwalny.

Oto przepis na makaron w sosie szpinakowo - serowym.

Składniki na 4 spore porcje:

- opakowanie makaronu typu spaghetti

- ok. 20 dag szynki ( może być mniej, może być więcej - zależy jak "mięsko" lubicie zjeść :) )

- 2 ząbki czosnku

- 1 mała cebula

- opakowanie mrożonego szpinaku

- 3 serki topione typu ementaler lub gouda

- duży jogurt naturalny ( ważne, aby był rzadki) lub śmietana 12%

- sól, pieprz

Przygotowanie:

Na odrobinie oleju podsmażamy pokrojoną w kosteczkę cebulę i czosnek. Gdy wszystko się ładnie zeszkli i w całej kuchni poczujemy aromat smażonej cebulki dodajemy pokrojoną w kostkę szynkę. Gdy szynka się zrumieni, dokładamy całe opakowanie mrożonego szpinaku. Podlewamy odrobinką wody - dzięki temu szpinak szybciej sie rozpuści ( można szpinak wcześniej przełożyć do miseczki, by odtajał). Gdy szpinak połączy się z cebulką dodajemy serki topione. Cały czas mieszamy i czekamy aż serki się rozpuszczą. Gdy wszystko się ładnie połączy dodajemy jogurt, sól i pieprz. Mieszamy. Nie gotujemy zbyt długo by jogurt się nie zważył. Serwujemy z makaronem.

Smacznego :)

6 komentarzy:

  1. Jestem ciekawa jak smakuje! :) Być może kiedyś spróbuję. :)
    Miło mi, że masz mnie w pasku bocznym!
    Buźka ;*

    OdpowiedzUsuń
  2. niestety nie lubie szpinaku :D ale może dobre....

    www.niktniewidzi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komenatrz :)