środa, 13 sierpnia 2014

Faszerowana cukinia

Sezon na cukinie i kabaczek trwa w najlepsze.

Co można wyczarować z tego warzywa?
Można leczo.
A można faszerowaną cukinię.

Potrzebujemy:


  • cukinie - ilość zależy od ilości osób
  • olej do smażenia
  • mięso mielone
  • pieczarki
  • warzywa - te które lubisz najbardziej: papryka, marchewka, cebula, czosnek, por, szpinak
  • ser żółty - tarty lub w plasterkach
  • przyprawy: przyprawa do mięsa mielonego, sól, pieprz
  • opcjonalnie: coś jako dodatek - ja zdecydowałam się na sałatę ze śmietaną. 

Przygotowanie:

Na patelni podsmażyłam pokrojoną w kostkę cebulę i czosnek. Gdy wydobędzie się z nich aromat, a cebula robi się szklista dodaję mięso mielone. Gdy mięsko się przesmaży, dodaję pieczarki pokrojone w kostkę. Gdy pieczarki się usmażą, dodaję szpinak (ja akurat miałam mrożony, dodałam 3 brykiety), potartą marchewkę i pokrojoną w kostkę paprykę. Na końcu przyprawiam przyprawą do mięsa mielonego, solą i pieprzem. 

W dużym garnku układam obrane i wydrążone cukinie. Zalewam wrzątkiem, solę. Gotuję około 5 minut. 

Na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia wykładam cukinie (ostrożnie, żeby się nie rozpadły), nakładam farsz. Na każdą kładę plasterek żółtego sera. 

Piekę w piekarniku nagrzanego do temperatury ok. 200 stopni przez 30 minut. 

Smacznego :)



Tak wygląda moja cukinia. Można podawać z ketchupem lub dowolnym sosem. Można jeść bez :) 

Pozdrawiam :) 

1 komentarz:

  1. hej! Dzięki za adres :)
    Skoro zaczynasz przyda Ci się jako taka oglądalność. Polecam zapisać się na mikser: http://zmiksowani.pl/?ref=noruas Ściąga ludzi zainteresowanych gotowaniem i bardzo pomaga na start :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komenatrz :)